lunes, 12 de mayo de 2014

Tendències 2013


New classics
Tendència que considera nous clàssics del disseny peces d'autor destinades a convertir-se en objectes de culte basades en les arrels del disseny industrial. Un exemple de New Classics és la cadira DSW de Charles i Ray Eames.



Sublime by Hand
Aquesta tendència suposa una nova manera d'apreciar l'exclusivitat, on es reconcilia el know how tradicional de l'artesà amb la reinterpretació creativa i personal del dissenyador.
Un exemple de Sublime by Hand és la marca Nani Marquina, la qual es dedica al disseny i creació de catifes sota els principis del disseny contemporani però sense oblidar la tradicionalitat i l'artesania; l'exclusivitat del fet a mà.


Catifa Estambul: Catifa inspirada en l'esbós original de la pintura que Mariscal va realitzar l'any 87. És d'un traç particular pròxim al còmic, sintetitzant en un sol producte Orient i Occident, artesania tradicional i disseny contemporani.


The Essentials
Es basa en el bon disseny, amb vocació de millorar la qualitat de vida de les persones. Així, els objectes han de ser impecables, duradors i sobretot útils, de forma que resolguin les nostres necessitats, ja siguin funcionals o emocionals. Una marca que segueix aquesta tendència és Aero design Furniture. La V Table, mostra clarament aquesta simplicitat a la que es vol arribar, deixant de banda recarregaments per arribar a l'essència del disseny.


Once upon a future
El producte, més que mai, es converteix en un servei, en un enllaç amb la informació que ens reporta. És llavors quan ens comuniquem amb els nostres objectes, interaccionen amb nosaltres i aprenen.
Aquesta tendència fa referència a tots aquells objectes que utilitzen noves tecnologies impulsant el disseny cap a quelcom més futurista. Un exemple és el BenQSiemens Snake phone, model de telèfon mòbil futurista però amb la particularitat de que és de polsera.




Everyday solutions
Aquesta tendència pren com a punt de partida les noves situacions de l'usuari. Es proposen productes dinàmics, enginyosos i pràctics que simplifiquen i faciliten les accions diàries. És llavors quan es recupera i es repensa allò multi-funcional, plegable, modular, transformable i polivalent. Una marca que segueix aquesta tendència és la italiana Campeggi, la qual destaca per la multifuncionalitat i la polivalència dels seus dissenys. El sofà Sosia n'és un exemple.



Basik&Raw
Proposa productes extremadament simples i austers però funcionals i creatius com a solució davant el consumisme. Ho fa des de una perspectiva amable i propera a l'usuari. Dins aquesta tendència trobem dissenyadors independents i no grans marques. Un exemple seria el dissenyador Dan Murley, graduat a la Universitat de Plymouth i que va sorprendre amb el disseny de les seves làmpares completament ecològiques amb aquesta austeritat de la que ens parla la tendència Basik&Raw.  



Mind the Green
Tendència que posa com a premissa el fet de trobar pràctiques i processos que no només siguin menys perjudicials, sinó que siguin beneficiosos per a l'individu, la societat i el medi ambient. Parlem d'ecologisme, reciclatge i respecte. D'un canvi d'actitud i d'un consum alternatiu. Un exemple d'aquesta tendència és la catifa Trepitjada, obre del dissenyador Martín Azúa, i la qual va ser dissenyada per a la tenda Camper, a Seattle. El que va fer Azúa va ser reutilitzar soles d'espardenyes d'espart per tal de crear una catifa simple però amb molt de caràcter. 


No hay comentarios:

Publicar un comentario